konferenslokal

Konferens och bokningar

På Blekinge folkhögskola finns allt du behöver för att ordna en konferens eller ett möte. Vi erbjuder ändamålsenliga lokaler, god mat och serviceinriktad personal.

Våra konferenssalar tar upp till 80 deltagare. För större sällskap eller frågor kring skolans övriga lokaler är ni välkomna att kontakta oss enligt nedan.

Salarna är utrustade med wifi, projektor, whiteboard, blädderblock och anteckningsmaterial. En av salarna har även utrustning för digitala möten.

Salarna är grundmöblerade och det går bra att möblera om och återställa på egen hand.

Vi erbjuder även mat i samband med konferensen. Lunchtider kan förläggas mellan kl. 11.30 och 13.30 utifrån plats i matsal. Vid bokning av konferens kan beställare önska lunchtid som vi försöker tillgodose.

Lokalerna är olika angående tillgänglighetsanpassning.

Vill du boka en lokal? Kontakta oss enligt nedan och uppge kontaktuppgifter, datum, tid, antal, mat, och om ni har några andra önskemål. Berätta även om ni har behov av hiss, handikapptoalett, hörslinga mm.

På sommaren, när vi inte har någon verksamhet i gång, kan vi även erbjuda övernattning på vårt internat.

Alla rum är enkelrum. Det finns tillgång till kök. Rummen hyrs ut utan sänglinnen och handdukar och man får städa rummet efter sig.

Det finns två handikappanpassade rum.

Är du intresserad av att hyra ett rum är du välkommen att kontakta oss enligt nedan för bokning eller frågor.

bild på fika