Här hittar du information om hur du söker till våra kurser.

Du ansöker genom att klicka på ANSÖK HÄR längst ner i varje kursbeskrivning. Om du inte tidigare har ett konto hos Schoolsoft så behöver du skapa ett sådant första gången du ansöker. Du använder samma ansökningsblankett oavsett om du är ny eller om du redan går på skolan. Till din ansökan behöver du bifoga personbevis för studier, personligt brev, senaste betyg och på vissa kurser även registerutdrag och/eller arbetsprover så det är en god idé att ha dessa tillhands innan du börjar fylla i ansökan. Om det blir problem med att bifoga så prova med ett annat format på dokumenten/länkarna för det finns vissa begränsningar i SchoolSoft.

Om ANSÖK HÄR fattas så betyder det att det inte går att söka till oss för tillfället och att det kommer ny ansökningsblankett för nästa läsår.

Läsårstider och lovdagar hittar du här

Sista ansökningsdag

Senast 2 maj för kurser som börjar på höstterminen och för våra sommarkurser. Efter 2 maj går det att söka i mån av plats och då tar vi ansökningarna i turordning tills det är fullt. För de kurser som har antagning även till vårterminen så är sista datum 1 december. På seniorkurserna och sommarkurser står sista ansökningsdatum på kurserna varje gång.