3 deltagare står och skrattar

Hållbar människa i januari

Under läsåret 23/24 har vi börjat med gemensam temadag för alla på skolan med inriktning hållbar människa för att tillsammans se till att alla mår bra.

26 januari var det dags för månadens "Hållbar människa" dag. Denna gång med må bra-aktiviteter i tre olika pass. Emmy höll i ett pass med enklare rörelseträning i vår vackra gamla byggnad Synvillan. Just nu genomgår lokalen ett ansiktslyft så att den kan bli lika pigg som vi kände oss efter träningen.

Rörelseträning
Rörelseträning med glada deltagare

Carina guidade oss i Tai Chi på sitt pass där vi fick lära oss att andas och balansera kroppen. Tai Chi är på samma gång både gymnastik och meditation så här fick både kroppen och knoppen sitt.

Tai Chi

Miranda ledde ett pass i körsång där vi fick lära oss att sjunga tillsammans. Här gick vi från enskilda röster till en fyrstämmig kör med både sång och skratt.

Körsång i grupp
Glad körledare i mitten av en ring

Efter de tre passen hade vi jobbat upp en ordentlig aptit och då var vi glada att köket hade lagat hamburgare åt oss allihop.

hamburgare