Aktuellt om Blekinge folkhögskola

Oskar Sternulf står på en stol och gör en rörelse som att flyga

Oskar Sternulf, normer och en promenad

Under temat Hållbar människa i februari fokuserade vi på hur viktigt det är att alla får vara precis som de är.

HBTQ-monologen "Komma ut" av och med Oskar Sternulf bjöd på känslor och eftertanke. Oskar svarade även på frågor efter föreställningen och gav tips och råd om hur till exempel föräldrar kan prata med sina barn om HBTQ+ och vart man kan vända sig.

Grupper av deltagare sitter och diskuterar

Ett annat uppskattat pass under dagen var en workshop om grupper och normer som våra fantastiska lärare Erika och Maria höll i. Workshopen innehöll mycket tänkvärt om hur vi tillhör många olika grupper och sammanhang och hur det påverkar oss.

Deltagare som sitter i grupp och skrattar

Det blev även en promenad till Salsjön med livliga diskussioner om olika ämnen som stod på kort som alla fick med sig. För att orka diskutera så bjöds det även på frukt till promenaden.

En grupp deltagare redo för promenad
Frukt i backar