Musiknummer med leende deltagare

Låtskrivarlinjen och Storymaking fyllde läktare till bredden under Berättarkraft!

Berättarkraft är en litteratur- och berättarfestival som anordnas av Karlshamns kommun, Olofströms kommun, Biblioteksutveckling Blekinge Kronoberg och Region Blekinge. Under 2 dagar bjöds publiken på möten med kända författare, poesigympa, bokcirkelmingel, Bushwick Book Club och mycket mer.

Läktare med publik och fotograf i förgrunden

Under programpunkten Bushwick Book Club tolkade Låtskrivarlinjen och Storymaking från skolan Andrev Waldens "Jävla karlar" och blandade uppläsning med musiknummer för en till bristningsgränsen fylld läktare i Lokstallarna i Karlshamn.

Deltagare som läser ur en bok
Deltagare som spelar saxofon och gitarr

Bushwick Book Club låter böcker inspirera musiker och andra scenkonstnärer att skriva och framföra nytt material. En annorlunda bokklubb där alla läser samma bok och inspireras till att göra egna tolkningar. Bushwick Book Club startades i Bushwick i Brooklyn, New York. Under hösten 2012 kom det till Sverige. Låtskrivarlinjen har tidigare

Deltagare som spelar instrument och läser böcker på en scen